Wypadki przy pracy
Zgodnie z przepisami wynikającymi z Ustawy Kodeks Pracy oraz Rozporządzenia w sprawie ustalania okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz sposobu ich dokumentowania obowiązkiem pracodawcy którego pracownik uległ wypadkowi jest:
- zapewnić udzielenie pierwszej pomocy poszkodowanemu pracownikowi,
- zabezpieczyć miejsce wypadku,
- zbadać okoliczności i przyczyny wypadku,
- sporządzić właściwą dokumentacji,
- zastosować środki profilaktyczne zapobiegające podobnym zdarzeniom.
Nasi specjaliści udzielą Państwu profesjonalnej pomocy w przeprowadzeniu dochodzenia powypadkowego, sporządzeniu pełnej dokumentacji oraz sformułowania wniosków powypadkowych mających na celu zapobiegnięcie podobnym zdarzeniom .
Ocena ryzyka zawodowego
Art. 226 Kodeksu Pracy narzuca na pracodawcę obowiązek oceny i dokumentacji ryzyka zawodowego związanego z wykonywaną pracą. W wyniku przeprowadzonej oceny należy zastosować niezbędne środki profilaktyczne zmniejszające ryzyko, a także informować pracowników o ryzyku zawodowym, które wiąże się z wykonywaną pracą oraz o zasadach ochrony przed zagrożeniami. W celu prawidłowego przebiegu wskazanego procesu oferujemy Państwu profesjonalną pomoc i udział naszych specjalistów w ocenie, opracowaniu i udokumentowaniu oceny ryzyka zawodowego w zakładzie pracy.